
· در مورد «بیزیکت» و خدماتی که ارائه میدهد توضیح دهید؟
بیزیکت اصطلاحا سوشال مارکت پلیس(Social MarketPlace) است. یعنی یک مارکت که امکانات اجتماعی هم دارد. هر کسی هر نوع کالا، خدمات و اطلاعاتی که داشته باشد را میتواند در بیزیکت عرضه کند و کلیه مراحل خرید و فروش هم به صورت اینترنتی انجام میشود.
همه خرید و فروشها به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام میشود و تحت کنترل بوده و احتمال هیچ خطایی نیست. ضمن اینکه همه این خرید و فروشها و ارتباطات، داخل یک پیامرسان در خود بیزیکت انجام میشود و نیازی به هیچ شبکه اجتماعی دیگری نیست.
شعار بیزیکت«درآمد برای همه» است. مشاغل خانگی، اصناف، تولیدکنندگان، هنرمندان و همه کسانی که چیزهایی برای فروش دارند اما مستقیما نمیتوانند به دست مصرفکننده برسانند، به صورت رایگان وارد بیزیکت میشوند و محصول خود را عرضه میکنند و فقط وقتی فروشی انجام میشود، درصد بسیار ناچیزی از فروشنده دریافت میشود که این درصد در مقایسه با سایر مارکت پلیسهای فروش، بسیار پایین است.
نکته تمایز دیگر بیزیکت این است که در هر خرید و فروشی که انجام میشود، 5 نفر از آن منتفع میشوند. اول فروشنده که یک مسیر فروش جدید برای آن باز شده است؛ دیگری برای خریدار که با فروشنده اصلی در ارتباط است و با بهترین قیمت محصول مورد نظرش را خرید میکند؛ نفر سوم و چهارم کسانی هستند که خریدار و فروشنده را معرفی کردهاند. ما بخشی از پورسانتی که میگیریم را به این اشخاص میدهیم و تنها بخش ناچیزی از پورسانت برای شرکت و سایت باقی میماند.
· چه هدفی از شرکت در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند دارید و فکر میکنید این نمایشگاه چه دستاوردی برای مجموعه شما به دنبال خواهد داشت؟
ما به دنبال واگذاری نمایندگی در مشهد و سایر شهرهای استان هستیم. اولین هدفمان این است که برای جذب نمایندگی دیده شویم و دیگر اینکه به دنبال جذب سرمایهگذار هم هستیم. تلاش داریم تبلیغات را بهتر پیش ببریم و بیزیکت را توسعه دهیم.
· به عنوان مدیر یک استارتاپ نوپا به نظرتان مردم مشهد چقدر با مفهوم استارتاپ آشنا هستند؟
خوشبختانه فضای استارتاپها و رویکرد و نگاه همه اقشار مردم نسبت به استارتاپها بهتر شده است. هر چند که موانع قانونی همچنان وجود دارند، ولی فضا در حال بهبود یافتن است و قطعا آینده از آن استارتاپها خواهد بود.