به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، سعیدحسینقلی زاده مقدم با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی در این سازمان در دستور کار داریم، افزود: افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها همواره از دغدغه مدیران شهری بوده است. سازمان اتوبوسرانی با جمعآوری اطلاعات در زمینه فراهمآوری بستر هوشمندسازی و بهرهوری بهتر از این فناوری برای تصمیمگیری مدیران سامانههای حوزه شهروندی و سازمانی این اطلاعات را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: در راستای هوشمند سازی در حوزه سازمان اتوبوسرانی قابلیت الکترونیکی شدن فرایندهای در حال گردش در سامانه BIS ، مدیریت هوشمند ناوگان در سامانه AVL و مدیریت تعمیر و نگهداری ناوگان در سامانه IMS راه اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد مقدس با تاکید بر اینکه در حوزه شهروندی قابلیت مسیریابی هوشمند خطوط، نمایش ایستگاههای سطح شهر ، زمان رسیدن آنلاین ناوگان به ایستگاه در نرمافزار موبایلی نقشه همراه مشهد و قابلیت شارژ منکارت در نرم افزار موبایلی منکارت از دیگر اقدامات این سازمان در خصوص هوشمندسازی و استفاده از بستر فناوری است.
حسینقلیزاده مقدم ادامه داد: قابلیت سنجش کیفیت خدمات در نرمافزار موبایلی شهر من و همچنین قابلیت دریافت خدمات الکترونیکی از بستر شبکه بیسیم در پایانههای سطح شهر نیز توسط این سازمان برای تسریع و سهولت ارایه خدمات به شهروندان فراهم شده است.