• چهارشنبه،31 شهریور 1400
  • ورود
 
   
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 58
      کد: 189707
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت:

      هوشمندسازی خدمات، لازمه رشد و توسعه شهری در مشهد

      معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد، گفت: مشهد سالانه پذیرای 20 تا 25 میلیون زائر بارگاه رضوی است و هوشمند سازی خدمات شهری، لازمه رشد و توسعه شهری مشهد برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران است.
      هوشمندسازی خدمات، لازمه رشد و توسعه شهری در مشهد
      به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد، معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: در همه ابعاد اداره یک شهر، هوشمندسازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی به کاهش هزینه ها، کاهش اتلاف وقت مردم، افزایش سرعت، دقت و شفاف‌سازی عملکرد سازمان ها کمک خواهد کرد.
      وی افزود: استفاده از ظرفیت تکنولوژی‌های نوین همچنین باعث کاهش خطاها و بهبود عملکردها است؛ اما باید مانع از ایجاد تعارض بین هوشمندسازی خدمات شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در اداره شهر با محیط زیست شد. افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم نباید به بهای تخریب محیط‌زیست صورت پذیرد.
      حسین‌نژاد به چالش‌های فراروی هوشمندسازی خدمات شهری اشاره کرد و افزود: یکی از چالش ها، کمبود و نبود زیر ساخت های لازم است. این کمبود هم در حوزه سازمان های خدمت‌دهنده و هم سازمان ها و عامه مردم به عنوان خدمت گیرنده وجود دارد. از سوی دیگر پراکندگی سامانه ها و شبکه های ارائه خدمات شهری و گاها تعارض آن ها با یکدیگر از سری چالش‌هایی است که باید نسبت به رفع آن اقدام و برنامه‌ریزی کرد.
      معاون معماری و شهرسازی شهرداری به ارائه خدمات الکترونیک شهری در حوزه معماری و شهرسازی که به صورت پایلوت در شهرداری منطقه12 و منطقه 8 ارائه می شود، اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به صورت کاملا غیرحضوری و با استفاده از سامانه‌های هوشمند در این دو منطقه بازخوردهای خوبی به همراه داشته است. البته در این بین نواقصی هم بوده که نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرده‌ایم.
      او همچنین به ارائه خدمات معماری و شهرسازی از طریق سامانه‌های الکترونیکی چون سامانه ESUB اشاره کرد و افزود: خدمات مختلفی از سوی این سامانه از جمله درخواست سوابق ملک، اعلام ضوابط ساخت و ساز، محاسبه تراکم مصوب و مجاز، محاسبه عوارض صدور پروانه، پرداخت عوارض نوسازی، شناسایی کد نوسازی آپارتمان و ... به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می شود.
      حسین نژاد فرهنگ‌سازی و همراه کردن مردم با بدنه مدیریتی شهر را از ضرورت‌های هوشمندسازی خدمات شهری دانست و گفت: این مهم نیازمند برگزاری نمایشگاه ها و همایش های خاص است تا این همدلی به وجود بیاید. ارائه خدمات هوشمند شهری بدون درنظر گرفتن خواسته‌های مردم راه به جایی نمی‌برد و نیازمند همراهی بخش‌های مختلف جامعه است. در صف مقدم این همراهی قطعا شرکت‌ها و گروه‌های موفق و جوانی که راهبری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را عهده‌دار هستند، قرار دارند.
      وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در اول بهمن ماه 98 بیان کرد: مشهد به عنوان یک کلان‌شهر مذهبی باید مثل سایر کلان‌شهرهای بزرگ دنیا به سمت هوشمندسازی ارائه خدمات حرکت کند. این حرکت در حال حاضر شتاب لازم را ندارد و برای سرعت بخشیدن به آن برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند به عاملیت شهرداری حتما یکی از اقدامات لازم و موثر است.
      تعداد بازدید: 58
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر